Home > About Us

สมาคมสตรีไทยในนอร์เวย์

สมาคมสตรีไทยในนอร์เวย์ ได้ทำการจดทะเบียนโดยถูกต้องตามกฏหมายในนอร์เวย์ ตั้งแต่วันที 20  กันยายน พ.ศ. 2551

จุดมุ่งหมาย

• เพื่อให้ข้อมูล แนะนำ ให้คำปรึกษา ให้ความช่วยเหลือในด้านการติดต่อหน่วยงานราชการ หรือเอกสารทางราชการ ตัวอย่างเช่น แบบฟอร์มต่างๆ การต่อพาสปอร์ต การขอวีซ่า ฯลฯ
  • เป็นกลุ่มที่ปรึกษาแนะนำทางด้านกฏหมาย โดยทางสมาคมฯ จะร่วมมือกับองค์การนักกฏหมายเพื่อหาทางช่วยเหลือ หรือแก้ปัญหาให้กับผู้ทีประสพปัญหาทางด้านกฎหมายครอบครัว กฏหมายแรงงาน เป็นต้น
  • เป็นกลุ่มที่ให้ความช่วยเหลือในการติดต่อประสานงานกับองค์กรของรัฐที่มีไว้สำหรับรับรอง ในกรณีที่สตรีไทยประสพปัญหาใรการทำร้ายร่างกาย และจิตใจ
  • เป็นกลุ่มที่ส่งเสริม เผยแพร่ และอนุรักษณ์วัฒนธรรมไทย อันได้แก่

วัฒนธรรมทางด้านอาหารไทย

วัฒนธรรมทางด้านการแต่งกาย

วัฒนธรรมทางด้านการดนตรีและรำไทย

วัฒนธรรมทางด้านภาษาไทย

• ช่วยส่งเสริมความสามัคคี ในระหว่างคนไทยและคนนอรเวย์เจียน เพื่อที่จะได้เรียนรู้และยอมรับในประเพณีและวัฒนธรรมซึ่งกันและกัน
  • สมาคม ฯ จัดสัมนาและอบรมให้ความรู้ทางด้านกฏหมายและสังคมกับสตรีไทย เพื่อให้สตรีไทยมีทักษะในการดำเนินชีวิตในต่างแดนและภาคภูมิใจในความเป็นสตรีไทย

Den Thailandske Kvinneforening

Foreningens offisielle navn er Den Thailandske Kvinneforening (DTFK). Vi ble stiftet den.20 september 2008. Det engelske navnet er “thai Women Assosiation In Norway”.  På Thailandske heter “สมาคมสตรีไทยในนอร์เวย์”

Den Thailandske Kvinneforening er en upolitisk forenning som arbeider for å integrere thailandske kvinner best mulig inn I det morske samfunnet.

Foreningen yter bistand og informasjon til kvinner og barn av thailandske opprinnelse, som er bosatt I Norge Foreningen har videre som formål å formidle og bevare den thailandske kulturen I Norge.

Forenninged kan hje;pe medlemmene med følgende problemer:

• Bistå med informasjon, råd og hje;o ovenfor Norske myndigheter samt hjelp med utfylling av offisielle dokumenter.
  • Bistå med juridske råd I samarbied med advokater
  • Juridsk rådgivning ifb. Med eventuell skilsmisse eller problemer arbeideslivet.
  • Bistand til kvinner med thailandske opprinnelse som er mishandlet fysisk eller mentalt av sine menn i ekteskap eller samboerskap.
  • Opplyse on thailandske og norske kulturaktiviteter for nordmenn of thailandere om sine respektive kulturer og tradisjoner.

Kulturaktiveteter:

Fremme og bekjentgjøre thailandske tradisjon og kultur som følgende:

– Tradisjonell Thailandsk matlaging

– Thailandske nasjonaldrakter.

– Thailandsk klassisk dans med        Thailandske musikkinstrumenter.

– thailandsk språk

แผ่นพับ_2016